اصول انتخاب رنگ در طراحی سایت

اصول انتخاب رنگ در طراحی سایت

در سال‌های اخیر طراحی سایت با تغییرات زیادی همراه بوده و روند آن بسیار متفاوت‌تر از گذشته است و به همین دلیل امروزه دیگر سایت‌های که با استانداردهای روز طراحی سایت حرفه ای هماهنگ نباشند به موفقیت نمی‌رسند زیرا این سایت‌ها نه برای کاربر محبوبیت دارند نه برای موتورهای جست و جو.

یکی از مهم‌ترین بخش های هر سایتی رنگ بندی آن است و در ادامه مهم ترین نکات لازم که باید در این مورد رعایت شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم.استاندارد و فریم ورک هر نوع طراحی سایتی ممکن است متفاوت باشد و یک سایت با cms آماده مانند وردپرس و یک سایت بصورت اختصاصی برنامه نویسی شده باشد ولی انتخاب رنگ و استانداردهای آن یک مورد مهم و کلی است که کاملا مستقل از سایر پیش نیازهای طراحی سایت تاثیر خود را نشان می‌دهد.استفاده درست از رنگها کمک می‌کند میزان فروش و کاربران هر نوع سایتی به رشد خوبی برسد و در طرف مقابل استفاده نادرست و غیر استاندارد از رنگ‌ها هم می‌تواند باعث افت رتبه و کاهش کاربران سایت شود پس رنگبندی سایت مانند یک شمشیر دولبه در طراحی سایت است که باید از آن با دقت و بصورت مناسب استفاده کرد تا بتوان نتیجه مطلوب را از آن گرفت.

در انتخاب رنگ برای طراحی سایت حرفه‌ای باید به نکاتی دقت کرد از جمله اینکه :

  1. ترکیب رنگ سایت باید معرف رنگ برند و رنگ سازمانی شما باشد تا در ناخودآگاه کاربر ثبت شود و شما را با آن رنگ بشناسند.
  2. برای سایت خبری و مجله اینترنتی باید از رنگ با کنتراست کم و رنگ‌های روشن استفاده کرد زیر این سایت‌ها بیشتر متنی هستند و کاربر دقایق طولانی در صفحات این سایت‌ها در حال مطالعه مقالات است پس ترکیب رنگی این سایت‌ها باید به گونه‌ای باشد که مطالعه طولانی باعث خستگی چشم کاربر نشود.
  3. برای سایت‌های تجاری و خدماتی باید از رنگ‌هایی با کنتراست بالا و طیف رنگ‌های متفاوت استفاده کرد زیرا در این سایت‌ها نیاز است که توجه کاربر به بخش یا محصول خاصی جلب شود. ممکن است یک طرح فروش ویژه یا دکمه ثبت نام در خبرنامه یا هر بخش دیگری را بخواهید بصورتی مشخص کنید که در نگاه اول توجه کاربر را جلب کند و او را در موقعیت عملکرد هیجانی قرار دهد و بهترین ابزار برای این کار استفاده از رنگ‌های جذاب است.

استفاده درست از رنگ‌ها در بهینه سازی سایت یا SEO آن هم تاثیر خوبی دارد زیرا سایتی که ترکیب رنگی خوبی داشته باشد و کاربر در آن احساس امنیت و آرامش داشته باشد باعث می‌شود کاربرها دقایق بیشتری در صفحات سایت ماندگار باشند و زمان ماندگاری کاربر در سایت یکی از فاکتورهای مهم سئو است.

اصول انتخاب رنگ در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید