اصلی ترین عامل طراحی سایت

اصلی ترین عامل طراحی سایت

ویژگی قدرتمند و استوار بودن، طراحی سایت تان را بهتر می سازد، برای استفاده آسان می کند و بسیار کاربردی می سازد. این موضوع به کار وب سایت اجازه می دهد تا از طراحی مورد نظر شما تجربه های زیادی را کسب کند.

توضیح قدرتمند ساختن طراحی وب سایت اندکی برای افراد دیگر سخت می باشد. به طور ساده می توان گفت که استواری و قدرتمند بودن مانند یک رشته هستند که عوامل مختلف طراحی سایت را به هم متصل نگاه می دارد. این ویژگی ها برای یک انجمن تبلیغاتی، برند تجاری، ساخت محصولی که مفید، جذاب و کاربردی باشد به کار می رود.

۱٫ رنگ ها و اشکال برتر

در این جا اطلاعات و دلایل زیادی درباره ساخت پالت های رنگ فوق العاده در وب سایت ها وجود دارد. رنگ می تواند یکی از کلید های اصلی برای پیوند دادن و متصل کردن یک برند با عوامل بصری خود باشد.

یک رنگ مشخص می تواند به کاربران وب سایت بگوید که در نگاه اول چه کسی هستید و وب سایت تان چه هدفی دارد.

رنگ های مناسبی که در طراحی سایت استفاده می شود به کاربران کمک می کند تا در یک وب سایت پیش روند و بدانند که در مسیری درست قرار گرفته اند. اگر هر کلیک شما را وارد صفحه با رنگ های متمایز کند، آیا شگفت زده می شوید که عجب جای متناسب و جذابی است؟

برای ساختن پالت رنگ های یک طراحی سایت، یک رنگ برجسته را انتخاب کنید و از مفهوم تئوری رنگ ها استفاده کنید تا بتوانید رنگ های بعدی و ثانویه هم به آن طراحی اضافه کنید. از قوانین مشخص شده ای برای هر رنگ استفاده کنید و به این فکر کنید که رنگ ها در طراحی چگونه به نظر می رسد. به این قوانین پایبند باشید و خواهید دید که در طراحی تان، عامل رنگ بسیار مستحکم و قدرتمند می باشد.

۲٫اندازه تایپوگرافی، فاصله گذاری ها و موقعیت

همان طور که رنگ ها بر اساس قانون خاصی مورد استفاده قرار گیرند، تایپوگرافی به همین روش نیز نیاز دارد. این موضوع بسیار آسان است و مفهوم این عوامل مانند رنگ ها است.

  • یک تایپو گرافی و اندازه متمایز و برجسته انتخاب کنید
  • اندازه ها و تایپوگرافی ثانویه ای را هم بگزینید

شاید این مورد کمی سخت تر از بحث تایپوگرافی  در وب سایت ها باشد، اما شما ایده مورد نظر را به خوبی فهمیده اید، این طور نیست؟ زمانی که بحث سبک های طراحی وب سایت می شود، شما باید با یک نوع تایپ، اندازه، فاصله گذاری و موقعیت با CSS را در نظر داشته باشید و از این رو، هر تگ موجود در وب سایت دارای نوع تایپ صحیحی می باشد.

نوعی از تایپ که در یک مکان دیگر مانند نوار جستجو استفاده می شود، باید مانند دیگر عوامل استوار و قدرتمند باشد. اگر هر عامل جستجوی کننده وب سایت دارای تایپوگرافی متفاوت باشد، کاربران سردرگم می شوند. این استحکام و استواری باید در وب سایت نمایان شود؛ هر آیتمی مانند این موارد باید از همین قوانین پیروی کند.

۳٫اندازه و روابط بین عوامل طراحی سایت

اندازه عوامل موجود در طراحی وب سایت تان چیست؟  آیا تمام دکمه های وب سایت تان یک اندازه هستند؟ تیترها و تصاویر چطور؟

اندازه عوامل وب سایت باید با توجه به سبک طراحی انتخاب شود. (اگر سعی کنید که تصاویر را با اشکال و اندازه های مختلفی در وب سایت بگذارید، به این فکر کنید که چقدر وب سایت تان مسخره به نظر می آید. این کار عملی نیست.)

اندازه رایج و روابط بین عوامل، به کاربران وب سایت کمک می کند تا نمونه ها و موارد بصری موجود در طراحی وب را به خوبی ببینند. این اشتراک ها بین عوامل طراحی وب سایت، یک تعادل و یکپارچگی را پدید می آورد که طراحی را برای درک کردن و جذب نمودن کاربر بسیار آسان می کند.

۴٫فضای خالی و چگونگی استفاده از آن

بهترین راه برای پیروی کردن قانون های فاصله گذاری در وب سایت ها، استفاده از یک سیستم شبکه ای است. یک مجموعه خط های مشخص در این شبکه به شما کمک می کند تا مشخص کنید که در کجا و چگونه عوامل را قرار دهید، طوری که هر عامل کوچک تا بزرگ در ارتباط با هم و دارای یکپارچگی مناسبی در سایت ها باشند.

در حالی که درباره فاصله گذاری در وب سایت ها فکر می کنید، به یاد داشته باشید تا فاصله گذاری متناسب و استواری را هم در سطح افقی و هم در سطح عمودی پیروی کنید. برای این موضوع لازم است به روابط بین عوامل مشابه و متفاوت طراحی سایت نگاهی بیاندازیم. (خیلی عالی است که برای هر کدام از آن ها، قانون فاصله گذاری را رعایت کنیم).

۵٫ موارد بصری در طراحی وب در برابر عموم

موارد بصری یک برند، مانند تصاویر و عکس ها، باید در رسانه و در مقابل عموم مردم دیده شوند. چه شما در حال طراحی کردن یک پروژه برای وب سایت باشید یا بروشور، بیلبورد و یا رسانه های اجتماعی، فرقی ندارد، هویت این موارد بصری نباید تغییر یابد.

این موضوع اغلب از یک مجموعه تصاویر رایجی استفاده می کند. برخی برندها برای استفاده از موارد بصری، از قوانین و اصول مختلفی استفاده می کنند.

برای انجام دادن این موضوع، خیلی مهم است تا موارد بصری با کیفیت بالا، وضوح عالی و فوق العاده ای باشید تا بارها و بارها مورد استفاده قرار گیرد.

۶٫الگوهای کاربران وب سایت که بسیار کارساز هستند

طراحی سایت شما نیاز دارد تا مانند دیگر طراحی ها عمل کند و از نمونه های تایید شده کاربران پیروی کند. اغلب اوقات طراحان وب سایت می خواهند کارهای متفاوتی انجام دهند تا بسیار طراحی ها کارآمد باشد.

در اینجا ۴ نوع الگو تایید شده رایج توسط کاربران وب سایت وجود دارد که باید روی آن ها تمرکز کنید:

۱٫الگو محتوای وب سایت: سبک و لحن نوشته محتوا و برندتان

۲٫الگو نشانه گذاری: HTML و CSS که می خواهید در طراحی صفحات وب سایت تان به کار ببرید

۳٫ الگو طراحی وب سایت: نگاه کردن به هر یک از عوامل موجود در طراحی و سبک های مربوط به آن

۴٫الگو کاربری: چگونه کاربران وب سایت به عوامل طراحی مانند دکمه ها، منوها و یا آیکون ها جذب می شوند.

۷٫عوامل تعاملی کاربران وب سایت

این موضوع درباره جستجو شدن وب سایت ها نیست، اما بسیار به آن شبیه است.

هر رابط کاربری و عوامل تعاملی باید مانند این موضوع عمل کند.

  • لینک ها مستقیما یا در یک تب جدید باز می شوند(برای هر لینکی این مورد را اجرا کنید)
  • دکمه ها دارای رنگ مشابه های هستند.
  • جستجو و جهت یابی در یک مکان قرار می گیرد و گزینه های مشابه ای دارد.
  • پاورقی ها و نوارهای کناری باید در یک محل و یک اندازه باشند( پاورقی را در یک صفحه بزرگ و در صفحه دیگر کوچک طراحی نکنید)
  • آیکون ها قابل شناسایی هستند و همان گونه است که کاربر وب سایت انتظار دارد.
  • عوامل قابل کلیک همیشه سهل و آسان مورد استفاده قرار می گیرد.

لیست موجود در بالا، جایی است که تمام جزئیات که نیاز دارید روی آن فکر کنید تا طراحی سایت تان کاربردی شود، قرار گرفته و بهترین مکان برای شروع می باشد. به یاد داشته باشید، اگر شما به عاملی اجازه عملکرد می دهید، باید برای همگان هم کابردی و قابل اجرا باشد.

نتیجه گیری

طراحی قدرتمند و استوار، ساختاری را به وجود می آورد که کاربران وب سایت آرزویش را دارند. هم چنین این طراحی مستحکم، چارچوبی را مهیا می سازد که باعث می شود که کاربران وب سایت به خوبی آن را درک کرده، استفاده کنند و به آن جذب شوند.

این طراحی وب سایت، کار خود را با پیروی یک دسته از قوانین شروع می کند و از سبک هایی استفاده می کند که در طول هر پروژه برایش کارآمد می باشد. حتی اگر شما به تنهایی کار کنید، مهیا کردن یک لیست برای چگونگی این که پروژه از رنگ، فونت، اندازه، فاصله گذاری، عوامل رابط کاربری وب سایت و ارتباطلات استفاده می کند، بسیار مفید است. این موضوع پروسه طراحی سایت را سرعت می بخشد و به یک طراحی وب بهتر، کاربردی تر و زیبا تر سوق می دهد.

اصلی ترین عامل طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید