logo
گرافیک سایت گرافسیت سایت اسلایدر سایت

استراژی های طراحی وب

 استراژی های طراحی وب

اگر تعداد مشتریان شما راضی کننده نیست، امکان دارد مشکل از بازدیدکنندگان محصولات یا خدمات شما نباشد. بلکه اشکال از طراحی وب سایت شما باشد. اگر فکر می کنید این مورد است، در ادامه نکاتی که به شما در ارزیابی و نوسازی طراحی وب سایت کمک می کند آورده شده است.

سهولت کاربری، اولین و مهمترین استراتژی طراحی وب سایت شما

اگر بازدیدکنندگان سایت به راحتی نتوانند بفهمند که چگونه به جایی که می خواهند بروند و یا چگونه آنچه را بدان نیاز دارند انجام دهند، با یک کلیک از سایت شما می روند. متاسفانه، این مسأله قابل جبران نیست. می توانید کاربران خود را با محتوای غنی و طراحی بسیار جذاب تأمین کنید، اما آنها را با نبود راهنمای سایت هر بار و هر زمان بیش از پیش از دست خواهید داد. این مشکلی حاد برای کسب و کار شما است. اول، شما مشتریان خود را از دست می دهید (به احتمال زیاد به طور دائم)

به عنوان بخشی از روند رتبه بندی وب سایت ها، موتورهای جستجو نرخ های دفع کاربر(Bounce rate) را ردیابی می کنند. این نرخ، اساسا مقدار زمانی است که بازدیدکنندگان در یک وب سایت قبل از آینکه سایت شما را ترک کنند صرف می کنند.

فرضی که در الگوریتم های موتورهای جستجو وجود دارد این است که اگر مشتری به سرعت از سایت شما خارج شود، وب سایت شما گزینه مناسبی در جستجوری کلمات کلیدی که انجام می شود نیست. رتبه پایین در موتور جستجو به این معنی است که احتمال کمی برای وب سایت شما وجود دارد تا در صفحات اول یا دوم نتیجه جستجوی مورد نظر باشد.

طراحی ریسپانسیو (واکنش گرا)

طراحی ریسپانسیوطراحی وب سایت ریسپانسیو (RWD) یک گزینه نیست – فلسفه طراحی آن این است که حداکثر توجه به UX بدون اهمیت به نوع دستگاه و اندازه صفحه نمایش باشد. خوشبختانه، طراحی ریسپانسیو به آسانی قابل پیاده سازی است، زیرا تنها نیاز به یک مجموعه کد مربوط به فرانت اند است که در رابطه با اندازه صفحه نمایش می باشد. با توجه به این واقعیت که تلویزیون های اسمارت جدید محبوبیت زیادی یافته است، پس حتما اطمینان حاصل کنید که UX سایت شما حتی در این سایز نیز به خوبی طراحی شده است. بعد از طراحی ریسپانسیو، حتما تست انجام دهید تا مطمئن شوید که همه چیز بدون هیچ نقصی کار می کند. چالش این طراحی این است که کاربر دارای کیفیت و سرعت یکسان بر روی هر دستگاهی باشد.

آیا شما قابل اعتماد و معتبر هستید؟

قبل از اینکه مشتریان بر روی لینک “محل سفارش” کلیک کنند می خواهند بدانند آیا در حال تجارت با نهادی هستند که قابل اعتماد است؟

طراحان وب برای پرورش حس اعتماد در کسانی که از وب سایت آن ها بازدید می کنند چه کاری می توانند انجام دهند؟

مهم است به خاطر داشته باشیم که سه زمینه نگرانی در اکثر مردم هنگام خرید از یک وب سایت وجود دارد:

  • آیا مشتریان قبلی راضی بوده اند یا خیر؟
  • آیا با انجام یک معامله اطلاعات مالی آن ها در معرض خطر قرار می گیرد؟
  • کسب و کار مورد نظر دارای شهرت خوب و صنعت منظم و قابل اعتمادی است؟

این نگرانی ها را می توان با استفاده از لوگو شرکت های معتبر، مجوزها، سازمان های حرفه ای و یا گواهی نامه های ویژه در طراحی وب سایت موردنظر، کاهش داد؛ همچنین بررسی تاریخچه شرکت نیز مفید است. بازدیدکنندگانی که به راحتی می توانند به توصیف مشتریان قبلی در رابطه با وب سایت دسترسی پیدا کنند به احتمال زیاد به مشتریان ثابت تبدیل خواهند شد.

شما همچنین ممکن است یک بنر کوچک که تعداد مشتریان راضی در یک روز را اعلام می کند (با یک دکمه برای توصیفات) داشته باشید. اگر شما یک شرکت B2B هستید، پس از آرم سازمان های دیگر که با آنها مراوده تجاری داشته اید نیز استفاده کنید. در نهایت برجسته نمایش دادن اینکه معاملات مالی در محیطی امن انجام گرفته از اهمیت زیادی برخوردار است. مسائل دیگری که می تواند بر اعتماد مشتری بصورت منفی تاثیر گذارد: نقص در به روزرسانی محتوای سایت به صورت منظم، تبلیغات مزاحم ، پاپ آپ ها و محتوای ضعیف است.

توجه به موتورهای جستجو

در ابتدا، شما باید کمی با واژگان آشنا شوید تا بتوانید این عنوان را درک کنید. SERP مخفف شده عبارت( صفحه نتایج موتور جستجو یا Search Engine Results Page) است.

این صفحه اساسا لیستی از صفحات وب می باشد که در پاسخ به جستجوی کاربر در موتور جستجو است.

SERPیا صفحه نتایج جستجوری گوگل شامل دو دسته از صفحات جستجو شده است. دسته اول لینک هایی که بصورت طبیعی در این صفه نتایج نمایش داده می شوند و دسته دوم لینک صفحاتی که مالکان آن ها برای بودن در این صفحه نتایج پول پرداخت کرده اند.

بطور قطع، شما خواهان این هستید که وب سایتتان در بالای لیست اصلی جستجو ظاهر شود. این نشانه ای است تا طراحی وب سایت شما به گونه ای بوده باشد که “نکاتی”را از موتورهای جستجو باتوجه به اطلاعات خاص ذکر شده در قسمت بعدی گرفته باشد :

(UX عالی، کلمات کلیدی در متاتگ ها و محتوای غنی در بلاگ شما). بنابراین شما نیازمند یک نویسنده حرفه ای هستید. با این حال، داده ها بر اساس سرعت و دسترسی سایت، نرخ های دفع کاربر و غیره که موتورهای جستجوی گزارش کرده اند جمع آوری شده اند.

داشتن یک سایت تست شده کاربری که در عرض ۲-۳ ثانیه بارگذاری شده، به راحتی قابل دستیابی باشد و دارای محتوای سرگرم کننده است (بعد بصری را فراموش نکنید) باعث می شود که بازدید کنندگان تمایل به ماندن در سایت شما را داشته باشند پس با این عملکرد، شما در بهبود رتبه بندی سایت خود موفق خواهید شد. یک نکته اساسی این فرآیند به درک چگونگی عملکرد ربات های موتورهای جستجو و خزنده ها می باشد؛ سپس شما باید وب سایت خود را برای دریافت آنها طراحی کنید تا به نفع خود به کار گیرید.

به شبکه های اجتماعی بپیوندید

شما باید در همه جا حضور داشته باشید، در هر صفحه ای از رسانه های اجتماعی! برای هر خط از محتوایی که ایجاد کرده اید، هر ایمیل، هر پست در وبلاگتان، هر اطلاعات تصویری که شما روی سایت خود می گذارید و قابل اشتراک گذاری است، دکمه ای برای این کار قرار دهید. در مورد این دکمه ها کمی خلاقیت داشته باشید؛ این دکمه ها توجه بازدید کنندگان را به خود معطوف می کنند و شاید اهرم فشاری برای به اشتراک گذاشتن بیشتر مطالب توسط آنها باشد. شاید کاربر فقط به دلیل اینکه دکمه شما بسیار جالب و خلاقانه است مطلب شما را به اشتراک بگذارد.

اصول طراحی دکمه ها در وب سایت

اصول طراحی دکمه هادکمه ها مهم تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید. تعداد زیادی A/B test در مورد دکمه ها انجام شده که نشان می دهد: اول، دکمه ها باید به جای لبه های تیز و مربعی دارای لبه های خمیده باشند، چرا؟ از آنجا که لبه های خمیده توجه چشم را به سمت داخل هدایت می کنند؛ در حالی که لبه های مربعی و تیز به سمت بیرون. دوم اینکه آنها باید در خط دید بیننده باشند. سوم، یک دستورالعمل درست بر روی دکمه قرار داده شود. این دستور می تواند بسیار رایج باشد، مانند(خریدکنید، دانلود کنید، و غیره) و یا می توان اختصاصی تر باشد. A/B test ها نشان می دهند دستوراتی که خاص تر هستند کلیک های بیشتری می خورند.

اطلاعات تماس شما

واقعا مهم است که مشتریان بتوانند از طریق راه های مختلف با شما در تماس باشند. سوالات آن ها؛ مسائل و مشکلاتشان؛ نظرات/انتقادات و پیشنهادات آن ها که بایستی پاسخ داده شوند و مایلید که شما را به راحتی پیدا کنند( از طریق تماس تلفنی، ایمیل، ارسال پیامک. نمایش اطلاعات تماس دقیق و درست به شما اعتبار بیشتری می بخشد و موجب اعتماد کاربران می شود.

استفاده صحیح از رنگ ها

علم روانشناسی و اعصاب تاثیر رنگ ها را بر مغز بررسی کرده است. ما اکنون می دانیم زمانی که بخش های خاصی از مغز در معرض رنگ های متفاوت قرار گرفته اند به روش های متفاوتی فعالیت می کنند. با اینکه به نظر می رسد رنگ ها در تصمیم نهایی کاربر برای ماندن در سایت و یا خرید از آن تاثیری ندارند ولی دانستن اینکه چه تاثیر روان شناختی بر روی کاربر و احساسات او خواهد داشت می تواند مفید واقع شود.

سخن آخر

داشتن تعداد زیادی بازدیدکنندگان وبسایت مزیت بسیار مهمی است. در واقع، اولین گام در جذب مشتریان است. با این حال، اگر وب سایت شما مستقیماً قابل استفاده نیست، بر روی تمامی سیستم عامل ها و محیط ها کار نمی کند، در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده نمی شود، در متعهد کردن مشتری جذاب نیست و یا بازدیدکنندگان احساس راحتی برای انجام داد و ستد با شما ندارند( بازدید کنندگانی که هرگز به مشتریان تبدیل نخواهند شد)، با استفاده از ایده های فوق در طراحی وب سایتتان ،به صورت موفقیت آمیز شاهد افزایش نرخ ارتباط بازدیدکنندگان با سایت خود خواهید بود.

استراژی های طراحی وب

این مـــــطالب را حتمــــــا بخــوانید ( برای مشاهده مطلب لطفا روی آن کلیک کنید) :